-
Patrycja Nowacka
Logopeda, neurologopeda, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej
Jestem pedagogiem, logopedą, neurologopedą, oligofrenopedagogiem, surdopedagogiem, terapeutą integracji sensorycznej I i II stopnia, specjalistą od Autyzmu i Zespołu Aspergera. Doktorantka Wydziału Pedagogiki WSB.Moim marzeniem zawsze była chęć niesienia pomocy osobom najbardziej potrzebującym. Praca z dziećmi, a zwłaszcza z tymi, posiadającymi różne problemy językowe i potrzebujące szczególnej troski zawsze stanowiła dla mnie duże wyzwanie. Osiągane efekty motywują mnie jeszcze bardziej do działania. Dlatego też z zamiłowania i w trosce o harmonijny rozwój dzieci zostałam pedagogiem (magister pedagogiki wieku dziecięcego).
Posiadam dyplomy z logopedii i neurologopedii oraz oligofrenopedagogiki i surdopedagogiki a także terapii integracji sensorycznej. Kolejną specjalizacją jaką się zajmuję jest Wczesna Interwencja Logopedyczna i Wspomaganie Rozwoju Małego Dziecka (0-7 r.ż.). Obecnie studiuję podyplomowo Autyzm, Zespół Aspergera oraz inne całościowe zaburzenia rozwojowe – diagnoza i terapia. W najbliższym czasie planuję studia doktoranckie z pedagogiki specjalnej. Wszechstronne wykształcenie, pozwala mi na prowadzenie skutecznych metod terapii indywidualnie dobranych do potrzeb każdego pacjenta.
W swojej pracy wykorzystuję szeroką gamę pomocy dydaktycznych oraz różnorodne metody postępowania terapeutycznego. Zajęcia prowadzę w przyjaznej atmosferze z wykorzystaniem najnowszych pomocy dydaktycznych i programów komputerowych. Każdy, nawet bardzo mały, sukces w prowadzonej terapii logopedycznej przynosi mi ogromną
satysfakcję. Specjalizuję się w praktyce logopedycznej z dziećmi, młodzieżą oraz osobami po udarach mózgu czy z dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną.Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi z:
- wadami i zaburzeniami mowy,
- opóźnionym rozwojem mowy,
- upośledzeniem umysłowym,
- zespołem Downa,
- mózgowym porażeniem dziecięcym,
- autyzmem,
- dziećmi w normie intelektualnej,
Zajęcia prowadzę również z dorosłymi w przypadku:
- zaburzeń mowy i komunikacji (afazja, dyzartria) – powstałych w wyniku uszkodzenia mózgu po
przebytym urazie czaszki, udarze, lub innej chorobie neurologicznej czy nowotworowej, - mowy niepłynnej (osoby jąkające się) oraz z wadami wymowy i trudnościami komunikacyjnymi.
Najważniejsze dla mnie jest indywidualizowanie metod i oddziaływań do potrzeb każdego pacjenta.