Aneta Niedbała
Logopeda, neurologopeda, terapeuta miofunkcjonalny
Opis specjalisty:
Jestem absolwentką Uniwersytetu Pedagogicznego w Krakowie na kierunku logopedia oraz Krakowskiej Akademii na kierunku neurologopedia. Doświadczenie zawodowe zdobywałam w krakowskich gabinetach prowadzących terapię neurobiologiczną i logopedyczną.
Posiadam doświadczenie w pracy z dziećmi z dyslalią, apraksją, afazją, dyslektycznym i zagrożonymi dysleksją, opóźnionym rozwojem mowy, z zespołami wad wrodzonych, wadami genetycznymi oraz niesłyszącymi. Wspieram również terapeutycznie pacjentów ortodontycznych. Pracuję nad wyrazistością mówienia i efektywniejszą komunikacją z dorosłymi z wadami wymowy, czy z niepłynnościami mowy.
Podczas spotkań wykorzystuję terapię miofunkcjonalną i pracę manualną, a zajęcia z dziećmi prowadzę w formie zabawy. W pracy cenię komfort rodzica i małego pacjenta. Największą radość sprawia mi uśmiech dziecka i jego sukcesy.
Wykształcenie:
Filologia polska specjalność nauczycielska z logopedią (licencjat) oraz filologia polska specjalność logopedia (magisterium), 2013-2018, Uniwersytet Pedagogiczny im. Komisji Edukacji Narodowej w Krakowie.
Instrument – flet poprzeczny, pianino, 2008-2014, Samorządowa Szkoła Muzyczna II stopnia w Żorach.a) Studia Podyplomowe
Neurologopedia z elementami tyflologopedii, 2020-2022, Krakowska Akademia im. Frycza Modrzewskiego w Krakowie.
Integralna edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna, 2019-2020, Galicyjski Ośrodek Kształcenia Nauczycieli w Krakowie.b) Szkolenia
Od karmienia do mówienia – wpływ funkcji prymarnych na rozwój mowy, B. Białas;
Połykanie i pozycja spoczynkowa języka, dr. I. Michalak-Widera;
Ortodoncja dla logopedów. Diagnoza i terapia funkcji kompleksu ustno-twarzowego w ujęciu ortodontyczno-neurologopedycznym, A. Listwoń;
Neurorehabilitacja w pracy logopedy. Diagnoza i postępowanie w zaburzeniach napięcia mięśniowego, A. Jaźwińska-Chren;
Gryzaki w profilaktyce i terapii logopedycznej, dr. M. Machoś;
Tradycyjna a strategiczna terapia dyslalii obwodowej, prof. D.Pluta-Wojciechowska;
Rotacyzm. Metodyka postępowania logopedii w terapii rotacyzmu, A. Rosińska;
Sygmatyzm między zębowy i boczny. Od diagnozy do terapii, S. Matuszny;
Terapia jąkania u dzieci, A. Boroń.c) Kursy
Masaż logopedyczny dziecka od podstaw – podejście praktyczne, A. Kożdoń;
Masaż logopedyczny – podejście całościowe (z elementami technik fizjotrapeutycznych i osteopatycznych), K.Francuz-Matwiejczyk;
Zaburzenia czynności stawów skroniowo-żuchwowych, a artykulacja i wady wymowy, K.Francuz-Matwiejczyk;
Plastrowanie statyczne i dynamiczne w logopedii, kinesiotaping medyczny, E. Wojewoda;
Miogopedia – Terapia miofunkcjonalna praktycznie, A. Rosińska;
Terapia dziecięcej apraksji mowy, ORM i afazji motorycznej wg zasad motorycznego uczenia, E. Grzelak,Prowadzone terapie:
Terapia logopedyczna i neurologopedyczna
Terapia miofunkcjonalna
Terapia manualna