Małgorzata Kalinowska-Sokół

  • Małgorzata Kalinowska-Sokół

    Pedagog specjalny – terapeuta, oligofrenopedagog, specjalista wczesnego wspierania rozwoju,
    logopeda, terapeuta ręki, nauczyciel wychowania przedszkolnego i wczesnoszkolnego.

    Ukończone kierunki studiów pedagogicznych i terapeutycznych:

    • Pedagogika specjalna: terapeutyczna z informatyką w kształceniu niepełnosprawnych,
    • Pedagogika terapeutyczna z oligofrenopedagogiką,
    • Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka,
    • Pedagogika elementarna – wychowanie przedszkolne i edukacja wczesnoszkolna,
    • Logopedia

    Wybrane ukończone kursy i szkolenia terapeutyczne:

    • Metoda Ruchu Rozwijającego Weroniki Sherborne
    • Metoda Dobrego Startu
    • Terapia małego dziecka z autyzmem
    • Diagnoza i terapia ręki,
    • Trener Metody Ortograffiti
    • Alternatywne formy komunikacji w pracy z dziećmi z zaburzeniami ze spektrum
      autyzmu,
    • Makaton I i II stopnia, Mówik
    • Logorytmika,
    • Gesty GORA w ujęciu praktycznym,
    • Werbogesty
    • Skojarzenia do mówienia,
    • Wspomaganie rozwoju mowy i komunikacji z wykorzystaniem elementów metody
      werbo-tonalnej,
    • Masaż logopedyczny sfery orofacjalnej
    • Terapia miofunkcjonalna dzieci w wieku 2-6,
    • Artykulacja – ocena mowy dzieci. Korekcja i sposoby wywoływania głosek. Diagnoza
      i terapia logopedyczna.
    • Rotacyzm – autorska metoda terapii A. Banaszkiewicz i przegląd metod klasycznych
    • Specjalistyczny kurs: opóźniony rozwój mowy – diagnoza i terapia w ujęciu
      holistycznym
    • Motoryczne zaburzenia mowy – apraksja
    • Niemowlak u logopedy, cz. I. opieka logopedyczna nad niemowlęciem.
    • Warsztaty Klanza: „Cztery pory roku”, „Uczymy się bawiąc w szkole”.
    • Zmiana jest możliwa – kurs podstawowy w zakresie Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach
    • SAZ i zachowania trudne, Od dźwięku do języka – Fundacja Scolar
    • „Jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami u dzieci” – metoda Carole Sutton,
    • Trening toaletowy dziecka z ASD i innymi wyzwaniami rozwojowymi.
    • Trening Umiejętności Społecznych
      i wiele, wiele innych

    Diagnoza:

    • Karty Oceny Rozwoju Psychoruchowego – KORP,
    • Karty Oceny Gotowości Szkolnej – KOGS
    • Karty Oceny Słuchu Fonemowego – KOSF
    • Karty Oceny Logopedycznej Dziecka – KOLD
    • Uprawnienia diagnostyczne BATERIA – 5/6 R
    • Diagnoza gotowości szkolnej
    • Uprawnienia diagnostyczne – diagnozowanie dysleksji rozwojowej w każdym wieku
    • Diagnoza rozwojowa i funkcjonalna małego dziecka niepełnosprawnego
    • Narzędzie M-CHAT-R/F w monitorowaniu rozwoju dziecka
    • Diagnoza funkcjonalna za pomocą VB – MAPP
    • Diagnoza funkcji wzrokowych, słuchowych i motorycznych metodą Warnkego

    Terapia:

    • Trening funkcji wzrokowych, słuchowych, motorycznych metodą Warnkego,
    • Terapia pedagogiczna: trudności w uczeniu się, dysleksja, dysgrafia,
    • Terapia ręki,
    • Nauka czytania metodą sylabową,
    • Metoda Dobrego Startu,
    • Metoda Weroniki Sherborne
    • Terapia logopedyczna małego dziecka z ASD
    • Terapia logopedyczna Opóźnionego Rozwoju Mowy (ORM),
    • Terapia dyslalii
    • Zajęcia ogólnorozwojowe dzieci z niepełnosprawnościami w ramach WWRD,
    • Poradnictwo w zakresie treningu toaletowego małego dziecka, również z różnymi problemami rozwojowymi